نظر جدید وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان+ جزئیات-راهبرد معاصر
ماجرای خودکشی دانشجوی دختر دانشگاه رازی چه بود؟  انتقال زباله‌های ساری به تهران صحت دارد؟ اعلام جرم سازمان بازرسی تهران علیه تعاونی‌های بدقول مسکن مهر معاون قوه قضاییه: سرقت به عنوان اولین جرم کشور شناسایی شده است هشدار آرایشگران درباره افزایش موارد قارچ پوستی ناشی از کوتاهی مو با ابزار‌های غیربهداشتی پنجشنبه‌ها برای بانوان کارمند این استان تعطیل اعلام شد+ جزئیات آخرین خبر از انتصابات در وزارت آموزش و پرورش هشدار نارنجی هواشناسی؛ رگبار و رعد و برق در ۲۴ استان / احتمال آبگرفتگی معابر بیمه تکمیلی بازنشستگان برقرار شد بیمار ایدزی با مصرف دارو، هم می‌تواند ازدواج کند و هم بچه‌دار شود «ایلان ماسک» تصویر ماهواره‌بر ایرانی را منتشر کرد + عکس جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد

نظر جدید وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان+ جزئیات

وزیر آموزش و پرورش در زاهدان گفت: رتبه بندی معلمان به عنوان یک فرصت سبب ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۳ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 13
کد خبر: ۱۱۷۵۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ یوسف نوری روز پنجشنبه در دیدار و نشست صمیمی با معلمان منتخب سیستان و بلوچستان با اشاره به سختی کار معلمان در مناطق مرزی و محروم اظهار داشت: برای معلمان این مناطق رتبه بندی معلمان هر چهار سال انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت موضوعی مهم و گسترده است، افزود: با تدوین سند تحول بنیادین، کار بزرگی در حوزه سیاست گذاری در نظام تعلیم و تربیت انجام شد.

 

وزیر آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را مصداق بارز مفهوم حکمت عنوان کرد و گفت: فراهم کردن فرصت های یادگیری برای همه دانش آموزان به عنوان یکی از اهداف سند تحول بنیادین، هنر معلمان است.

 

وی تصریح کرد: تربیت تمام ساحتی به معنای سواد چند بعدی دانش آموزان است و تربیت افرادی که در این استان برای حفاظت از امنیت کشور، شهید می‌شوند، نمونه بارز این نوع تربیت است.

 

نوری به مشکلات خاص آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: رشد جمعیت این استان هفت برابر میانگین کشوری است و این موضوع کار را خیلی سخت می کند.

 

وی با اشاره به مشکلات آموزش مجازی در مدارس، خاطر نشان کرد: در یادگیری ترکیبی به آموزش و الگوی خاص نیاز داریم، چرا که اکثر معلمان و اولیا بدون اطلاعات و آگاهی لازم با موضوع یادگیری ترکیبی مواجه شده اند.

 

وی ادامه داد: نتیجه همه اقدامات و فعالیت های انجام شده در آموزش و پرورش در مدرسه دیده می‌شود و به همین دلیل نگاه ما فقط باید به مدرسه و معلم باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش بر ادامه فعالیت حضوری مدارس تاکید کرد و خطاب به معلمان و مدیران گفت: باید مدارس را باز نگه داریم.

 

وی با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع حق التدریس معلمان گفت: دوره های ضمن خدمت باید نتیجه عملی در کار معلمان داشته باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادها موجب موفقیت آموزش و پرورش خواهد شد و در پیشبرد اهداف کمک زیادی می کند.

 

نوری تصریح کرد: گزینش و انتخاب معلم باید به روشی صحیح و اصولی انجام شود و نیروهایی که انتخاب می‌شوند باید آموزش های لازم برای انجام کار حرفه ای را دریافت کنند.

 

وی با اشاره به دغدغه معلمان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در خصوص اینکه کتب درسی چاپ جدید به این استان نمی‌رسد، گفت: کتاب‌های چاپ جدید باید به موقع به این استان ارسال و این مشکل بررسی و پیگیری شود.

 

وزیر آموزش و پرورش از سه برابر شدن سرانه مدارس مناطق مرزی و محروم خبر داد و گفت: این اقدام با هدف اجرای عدالت ترمیمی انجام شده است.

 

نوری با تشکر از خیران مدرسه ساز و مدرسه یار خطاب به مدیران مدارس گفت: سعی کنید در هر جایی برای مدرسه خود یک حامی پیدا کرده و با بخش‌های مختلف ارتباط برقرار کنید چرا که مدرسه کانون تربیتی محله است./ ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده